Problematika stravování

02.06.2013 23:12

 

Problematika stravování

 

Ten, kdo má děti v mateřské nebo základní škole jistě potvrdí, že si děti stěžují na jídlo (skladbu a chuť). Velké množství potravin se denně zbytečně vyhazuje.

Na předvánočním zastupitelstvu v roce 2011  jsem žádala o vysvětlení, proč je tato situace mnoho let stále neměnná. Na můj dotaz byla paní ředitelka stravování Bc. Kolarová připravená a dlouze povídala o tom, jak je jídlo kvalitní a nic z věcí, které jsem uvedla, není pravdou. Pan místostarosta a paní starostka nebrali některé prokazatelné argumenty ze strany rodičů za relevantní a víceméně dali zapravdu paní ředitelce Kolárové.

Když dítě přijde ze školy nebo školky domů a sní jogurt, je to normální, ale když Vás po obědě požádá o polévku, nebo teplé jídlo – je to k zamyšlení.

Dne 26.3.2013 jsem opět vyzvedla svého syna ze školky hned po obědě. Když jsem přišla do třídy, syn seděl nad plným talířem. Požádala jsem paní učitelku, jestli bych mohla jídlo ochutnat. Syn snědl brambory, ale obalovaný květák zůstal na talíři. Po ochutnání tohoto jídla jsem se zhrozila. Strouhanka mi skřípala mezi zuby. Rozhodla jsem se tedy ještě s jednou maminkou navštívit paní ředitelku stravování, která mi sdělila, že je vše v naprostém pořádku. Následně mi od ní přišel email, že byla chyba na straně kuchařky, která nevzhledné jídlo neměla vydat a pozvala mě na návštěvu kuchyně. Její pozvání jsem přijala.

Paní  Kolarová  nás s manželem přivítala přívětivě a vysvětlovala problémy, které cítí z chování učitelek školky.

Měla jsem možnost ochutnat připravené pomazánky – byly výborné. Ujistila nás, že jídlo vydané v kantýně pro veřejnost se neliší od jídla, které podávají dětem. Postěžovala si, že učitelky v MŠ seškrabávají dětem pomazánku z chlebů dříve, než děti jídlo vůbec ochutnají.

Manžel ji nabídnul, aby si s paní ředitelkou mateřské školy (p.Siváková Lenka) probraly věci, které by vedly ke spokojenosti dětí – toto paní Kolarová razantně odmítla.

Nespokojenost se stravou není pouze ve školce Na Vyhlídce, problémy sdělili i na „Dolní škole“ i v Horních Datyních.

Po návštěvě jsem měla možnost hovořit s učitelkami školky – bylo mi sděleno, že jídlo není stejné (jídlo pro dospělé strávníky a jídlo pro děti). Například polévky, které jsou podávané dětem jsou vodové a pomazánky seškrábnou jen tehdy, když je dítě odmítne jíst a po odstranění alespoň část chleba sní.

Město se staví k této problematice již odmítavě a zatím stížnosti vždy dopadly ve prospěch Bc. Kolarové.

Ptám se: „ ….tak kde je tedy chyba?“.

Rodiče si stále stěžují, že děti jsou s jídlem nespokojené. Co udělat pro to, aby děti byly skutečně syté a nevyhazovaly se zbytečně kbelíky jídla? Vždyť to jídlo – my RODIČE platíme a doufáme, že děti jí stravu, která je pro ně přínosem. Ptejme se dětí, zda jsou spokojené a zda jim chutnalo. Pokud nejsou – ŘEŠME TO. Stěžování mezi sebou nikam nepovede – zlepšení nedosáhneme.

 

(Lucie Krausová)